NYHEDER / ARKIV

SENESTE NYT ARKIV (seneste først – indtil januar 2017 … )

2 0 2 2

    • 7. april: INTERNETTET Amagerbrogade 6 og 8.
      Der er nu internet i de to opgange.
      Teknikeren melder, at switchen i AM 6-8 har kørt uden afbrydelser siden 15.30.
      PS: Måske skal routeren genstartes for at fange nettet

    • 6. april: INTERNETTET – status
      Teknikerne melder, at der nu er internetforbindelse i Amagerbrogade 10, 12 og 14.
      Vi hører gerne fra beboerne, om dette er korrekt.
      Problemet i switchen på Amagerbrogade 6-8 forsøges løst i morgen. Så i de to opgange er der fortsat ikke internet.

    • 3. april: NY INTERNETUDBYDER
      Vi er ved at indgå en aftale med Fiberby, så de overtager drift og service af foreningens net. Selve skiftet tager omkring en dag, hvor der ikke vil være net. 
      Tilslutningen bliver frivillig. Det koster ca. 105 kroner om måneden for en 1000/1000 Mbit forbindelse. Hvilket ser attraktivt ud.
      Desværre må vi ikke “leje” fiberen fra Wizer og lade Fiberby køre nettet i overgangsperioden. Så pt. har Wizer driften af systemet. Der er lang leveringstid på fiberen fra Fiberby til ejendommen. Der kan gå op til 5 måneder.
      Kemp & Lauritzen er i mellemtiden ved at se på, om de kan få nettet i ejendommen og Wizers teknologi til at spille bedre sammen i overgangsperioden.
      Til de teknisk interesserede er det aftalt, at Fiberby monterer nye switch og forbinder dem med lysledere til hovedkrydsfeltet. Der ændres ikke ved kablingen til hver lejlighed.

    • 01. april: INTERNETTET – teknisk arbejde
      I forbindelse med fejlsøgning og (forhåbentlig) reparation på vores netværk vil der være korte netafbrydelser
      ONSDAG den 6. APRIL mellem kl. 07 og 15
      Afbrydelserne vil forekomme hos alle brugere på netværket.

    • 31. marts: INTERNETTET
      Der er desværre ikke nyt om en løsning af problemerne med det ustabile internet, der især mærkes på Amagerbrogade 6-14, som er helt uden netforbindelse.

      Vi har foreslået beboerne i de berørte opgange, at man køber en midlertidig netløsning.
      Enten mobilt bredbånd (fx Oister, 3 eller lign.). Det er typisk en lidt langsommere forbindelse, der er velegnet til fx almindelig internetsurfing og mail. De kan fås uden bindingsperiode.
      Se mere her: Mobilt Bredbånd – Billigste Priser og fri data [12 udbydere] (tjekbredbaand.dk)
      Eller en fast netforbindelse via vores Yousee-kabel. Det er en bedre forbindelse (hurtige netværk), men der er typisk en bindingsperiode på 6 måneder.
      Der er flere muligheder.
      Se mere her: Coax er stabilt og hurtigt internet (tdcnet.dk)

      Hvis man kan se bort fra den aktuelle irritation, er der håb forude. Vi er i dialog med en ny internetudbyder, der kan levere en god og stabil internetforbindelse til en rimelig pris – og hvor tilslutning er frivillig for den enkelte beboer. Det kommer der snart mere information om.

       

    • 30. marts: INTERNETTET – status

      Vi har været i ny dialog med teknikerne, men der er desværre ikke nyt om en løsning af problemerne med det ustabile internet, der mærkes af alle i ejendommen og især på Amagerbrogade 6-14.

      Der opkræves derfor ikke internetbetaling i maj måned.

       

    •  

      👉 ARBEJDSWEEKEND holdes lørdag d. 7. maj 2022. 👈

      Vi har brug for ca. 50 personer på denne dag. Se vedhæftede info, samt snart i din postkasse.
      AW2022_Indkaldelse_Forår_Maj_070522
      Opgaverne vil være rydning af lofter, kældre, fix af låse, samt diverse arbejde i forhaver/arealer. Vi er klar over det noget korte varsel i år, men vi satser på en udbytterig og hyggelig dag.
      (Deltagere fra Have- og Gård-oprydning i foråret 2021, behøver ikke at deltage i maj-AW).
      Tilmelding skal ske senest den 20. april på: Krev_M@hotmail.com
      Venligst angiv: Navn, Adresse, Dato for deltagelse, Evt. opgaveønske.

      På AW-holdets vegne, Kristian

    • 23. marts: INTERNETTET – status
      Teknikerne har set på vores fejlbehæftede switch, som er årsagen til manglende internet på Amagerbrogade 6-14.
      De er altså i gang, men ting tager tid, fordi der er en uafklaret defekt i vores system.
      Det er et stort skridt frem, at vi nu har fået adgang til systemet efter at der er opnået enighed med Wizer om, at vi har en tekniker der kan få adgang.
      Wizer driver fortsat vores netværk.
      Der er risiko for, at det først bliver helt godt, når en ny leverandør kommer på plads med nye forbindelser og kabling.

    • 18. marts: Københavns kommune meddeler:
      Mandag d. 21. marts igangsætter Københavns Kommune renovering af kørebane, cykelstier og fortove på Aager Boulevard mellem Amagerbrogade og Amagerfælledvej. Arbejdet vil som udgangspunkt foregå i dagtimer på hverdage. Renoveringen forventes afsluttet i september 2022. 
      Der vil i forbindelse med arbejdet forekomme midlertidig indskrænkninger af trafikarealer og nedlæggelse af parkeringspladser, og der kan forekomme støjende og støvende arbejder.
      Vi beklager generne.

    • 25. marts: LUKNING FOR VANDET

      HOFOR meddeler, at der lukkes helt for vandet i ejendommen
      mandag den 28. marts mellem kl. 08 og 12.
      Se også opslag i opgangene.

    • 24. marts: VARMEAFBRYDELSE (både varme og varmt vand)
      HOFOR meddeler:
      På grund af nødvendigt arbejde på fjernvarmenettet er vi nødt til at afbryde fjernvarmen i området omkring Ved Amagerport 12 fra den 29.03.2022 kl. 08:00 til den 29.03.2022 kl. 13:00. 
      Aflukningen omfatter også Haabet.
      Læs mere om fjernvarmeafbrydelse her: www.hofor.dk/fjernvarmeafbrydelser

    14. marts: INTERNETTET
    Der er netudfald i dag, jfr. Wizer’s driftsinformation:
    Seneste info:
    D. 14-03-2022 Kl. 10:30 – Genstart af hovedrouter
    Vi er blevet nødsaget til at genstarte vores router, da vi oplever driftsforstyrrelser i diverse områder.*
    Vi får forbindelsen op at køre igen hurtigst muligt.
    Vi beklager de problemer dette må medføre.
    Kl. 09

    Åbne driftsforstyrrelser
    D.14/03 2022 – Driftproblemer i et større omfang.
    Vi oplever lige nu problemer i forskellige områder.
    Dette betyder at nogle kunder vil opleve at blive smidt af eller forbindelsen går ud.
    Der arbejdes på sagen.
    Vi beklager ulejligheden.

  • 17. marts: Sagen om internettet har taget en uventet drejning. Wizer har netop meddelt, at de har givet op på at få ejendommens nuværende net til at spille bedre sammen med deres fibernet og har i stedet tilbudt at installere individuelle fibre til hver lejlighed, som de derefter ejer. 
    Vi overvejer lige nu næste skridt og forventer at melde en foreløbig plan ud i løbet af weekenden.
    Beboere uden netforbindelse skal kontakte Wizers kundeservice. Vi håber, at de kan hjælpe. Bedre kan vi ikke gøre det i den nuværende situation.

  • 14. marts: INTERNETTET – kompensation
    Efter den seneste tids meget generende ustabilitet i netforbindelsen har vi aftalt med Wizer, at april måneds betaling for bredbåndsforbindelsen bortfalder for de tilsluttede beboere i Haabet.
    Vi er klar over, at det ikke opvejer generne ved netafbrydelserne, men det kan betragtes som en tilkendegivelse af, at Wizer erkender problemerne – og at der er plads til forbedring.
    Hvilket det store nedbrud i dag jo minder os om.
    Bestyrelsen har også over for Wizer påpeget, at kundeservice’s håndtering af henvendelser er meget utilfredsstillende. Det har forhåbentlig gjort indtryk.

  • 8. marts: INTERNETTET – status 8. marts
    Her er meldingen fra teknikeren:

    1. Vores egen switch havde en fejl, som afbrød nettet på AM 6-8 plus de efterfølgende opgange. Det problem er løst.
    2. De små netudfald, der optræder sporadisk og varer ca. et minut, er desværre ikke forsvundet. Den fejl rammer adskillige foreninger. Det var forventet, at udskiftningen af det store fiberkabel forleden ville hjælpe. Der forskes videre for at få løst det problem.
    3. Der er enkelte beboere, der ikke kan komme på nettet. De bedes kontakte Wizers kundeservice, så fejlen kan afhjælpes.
    Telefon: 71992230
    Mail: Kundeservice@wizer.dk
    NB: Husk at have MAC nummeret på den tilsluttede router klar. Det er en stor hjælp til fejlsøgning. MAC nummeret står typisk i bunden af routeren.

    Åbningstiden i kundeservice:
    Mandag-torsdag kl. 09.00-16.30
    Fredag kl. 09.00-16.00
    Lørdag kl. 10.00-15.00
    Søndag lukket

  • 3. marts: INTERNETTET – ÆNDRING afbrydelser fredag
    Tidsrummet for det planlagte servicearbejde i morgen fredag (4. marts) er ændret. Der vil forekomme periodisk lukning af nettet mellem kl. 09 og 14.
    Se på Wizers driftsstatus under planlagte serviceopgaver

  • 2. marts: INTERNETTET – en statusmelding
    Der kommer et planlagt servicearbejde på fredag (4. marts), hvor der vil forekomme periodisk lukning af nettet mellem kl. 10 og 14.
    Der er fortsat netudfald, som rammer en række boligforeninger på det nordlige Amager.
    Tirsdagen blev brugt af Wizers teknikere til dels at ordne vores egen switch og dels at gennemgå det overordnede net for at finde den fejl, der medfører de omtalte netudfald. Det er ikke ligetil at finde årsagen til en fejl, der kun optræder en gang i mellem.
    Teknikerne har mistanke til et af kablerne på det store områdenet. Det kabel udskiftes på fredag, og det er derfor, der vil være afbrydelser.

  • 28. februar: VIGTIGT OM INTERNETTET
    Tirsdag den 1. marts vil der være planlagte – forhåbentlig kortvarige – afbrydelser af netforbindelsen mellem kl. 12 og 17.
    Årsagen er, at Wizer omlægger forbindelsen til vores net som led i løsningen af problemet med de hyppige udfald.
    Wizer beklager den korte varslingsfrist, men hensynet til at få løst problemet i vores netværk er vigtigt.

  • 26. februar: INTERNETTET kl. 16.15
    Der er en afbrydelse af nettet lige nu.
    Det er teknikeren, der arbejder på at løse problemet med den defekte switch.
    Forhåbentlig er afbrydelsen kortvarig.

  • 25. februar: INTERNETTET – en kommentar
    Vi har skiftet udbyder for et halvt år siden, og at der har været meget stabil drift siden Wizer overtog.
    Forleden var der så en switch ude i det store net, der blev skiftet. Næsten samtidig fik en af vores egen switche en defekt, og den blev også udskiftet. Efterfølgende har det så vist sig, at der er en periodisk fejl i den nye switch, som giver udfald i forbindelsen for nogle beboere.
    Selv om det er meget irriterende, når der opstår en fejl, er det aktuelle problem i en switch ikke en generel fejl ved vores installation eller Wizers leverance. Det er ikke muligt at finde en udbyder, der garanterer mod defekt udstyr.
    Jeg synes, at vi skal vente lidt og give Wizer en reel chance. Hvis det imod forventning ikke bliver rettet op efter denne chance, vil vi undersøge, om det kan gøres bedre med en anden udbyder.
    Det kan tilføjes, at vi – netop for at mindske risikoen for netudfald – er i løbende dialog med Wizer for at sikre, at vores egen installation i ejendommen er helt a jour.

  • 23. februar: INTERNETTET – fejl rettet
    Wizer meddeler, at den omtalte switch nu er udskiftet. Der skulle meget gerne være stabil drift på nettet nu.
    Hvis der er beboere, der fortsat oplever problemer, skal der tages kontakt til Wizer kundeservice.

  • 23. februar: INTERNETUDFALD
    Der er desværre fortsat problemer med internetforbindelsen nogle steder i ejendommen.
    Fejlen er meldt til Wizer, der har en tekniker på sagen. Det tyder på en fejl i en af vores switche på Amagerbrogade. Det er en stor hjælp i fejlfindingen, hvis beboere, der oplever ustabilt netværk, melder det til Wizers kunderservice.
    Telefon: 71992230
    Mail: Kundeservice@wizer.dk
    Det er en god ide at have MAC-nummeret på den tilsluttede router klar. Nummeret står typisk i bunden af routeren.

  • 16. februar: INTERNETTET
    Wizer oplyser på driftstatus, at der også i dag vil forekomme afbrydelser i forbindelse med de tekniske problemer.

  • 15. februar: INTERNETUDFALD
    Der er konstateret flere udfald i internettet i de seneste dage.
    Der har på Wizers driftstatus været annonceret teknisk arbejde på Amagerport, og det berører åbenbart også Haabet.
    Fejlen er meldt til Wizer.

    29. januar: Så er der en god nyhed: Som følge af ophævelse af Corona-restriktionerne kan Beboerrummet åbnes igen fra 1. februar.

  • 20. januar: SPRÆNGT VANDRØR
    Der er sprunget et vandrør i vaskekælderen.
    Der er derfor her til morgen (kl. 08.25) lukket for det kolde vand.
    Lukningen forventes at være kortvarig.

  • 09. januar: KORTTIDSUDLEJNING
    Nu er det nye år startet og så er det tid til at ansøge om at måtte korttidsudleje.
    Det er jo ikke fordi der er den store rejseaktivitet, men der skal jo være styr på det alligevel.
    Sedlen kan findes her: https://abhaabet.dk/?page_id=1353 og skal afleveres til bestyrelsen til underskrift.

     

    2021

  • 31. december. HUSK IKKE AT BLOKERE PORTLUKNINGEN
    Når juletræerne sættes i porten, er det vigtigt at undgå at blokere sensorerne til porten. De sidder lidt inden for porten på begge sider. Der må ikke ikke sættes noget foran dem, så lukningen af porten blokeres!
    Hvis der ikke er plads til træerne i porten, kan de sættes i gården (ved porten).

  • 31. december: VIGTIG INFO
    Porten skal ikke stå åben nytårsaften.
    Når juletræerne sættes i porten, er det vigtigt at undgå at blokere sensorerne til porten. De sidder lidt inden for porten på begge sider. Der må ikke ikke sættes noget foran dem, så lukningen af porten blokeres!
    Hvis der ikke er plads til træerne i porten, kan de sættes i gården (ved porten).

  • 27. December: De brugte juletræer sættes i porten som sædvanlig.
    Aftalen mellem viceværten og kommunen er uændret 😊

  • 21. december: INFO om VASKERIET
    Nortec meddeler, at problemet med, at der ikke kan foretages reservation af vasketid via app’en eller browser, forventes løst i eftermiddag.
    Man kan foretage reservation af vasketid på terminalen i vaskeriet.

  • 19. december: ØKONOMIMØDET aflyses.
    Det planlagte møde om foreningens økonomi, der skulle afholdes den 13. januar, aflyses som følge af corona-restriktionerne.
    Nærmere besked om et nyt møde følger senere.

  • 2. december: Kom og bliv klogere på AB Haabets økonomi
    Som nævnt på sidste generalforsamling vil vi holde et orienteringsmøde om foreningens økonomi ud fra en opdateret økonomisk plan.
    Den økonomiske plan bliver offentliggjort før mødet.
    Det var rigtig hyggeligt sidst med stor spørgelyst. Sæt allerede nu kryds i kalenderen.
    TORSDAG den 13. januar kl. 19.00
    I Den norske Kirke
    Nærmere orientering følger i starten af januar.
    Med venlig hilsen
    Bestyrelsen

  • 29. september
    ÆNDRING AF VVS -LEVERANDØR

    AB Haabets nye VVS-firma er
    Finn L. & Davidsen A/S (FLD)
    I tilfælde af behov for akut VVS-hjælp er vagtnummeret: 22101464

    Firmaet anbefales også til udførelse af private opgaver.

  • 07. september: LUK VINDUERNE
    Tirsdag, onsdag og torsdag udføres der som led i betonrenoveringen sandblæsning i kældernedgangene.
    Det vil støve en del, så det er en god ide at lukke vinduerne.

  • 06. september: Der er åbnet for centralvarmen. I den første uge er der ikke fuld varme på, fordi anlægget lige skal rigtigt i gang.
    Når der er varme på de lodrette rør, er det en god ide at åbne for alle radiatorer i en halv times tid, så der kan komme gennemløb. Tjek at radiatorerne bliver varme.
    Huske at når en radiator ikke har været brugt i lang tid, kan nålen i termostaten sætte sig fast. Det er derfor en gode ide at aktivere den lidt ved at åbne og lukke helt et par gange. Hvis et af de lodrette rør ikke bliver varmt, eller der er problemer med at få varme på en radiator, kontaktes viceværten.

  • 12. september  NYT OM INTERNETTET (bredbåndsnettet)
    Bredbåndsnettet i ejendommen drives nu af WIZER a/s
    (Novomatrix er blevet opkøbt af Wizer i løbet af sommeren 2021).
    Ændringen betyder, at henvendelse om support til vores bredbånd skal ske til Wizers kundeservice.
    Telefon: 71992230
    Mail: Kundeservice@wizer.dk
    Telefonerne har åbent:
    Mandag-torsdag kl. 09.00-16.30
    Fredag kl. 09.00-16.00
    Lørdag kl. 10.00-15.00
    Søndag lukket

  • 02. september: DET VARME VAND
    Der foretages i dag en udskiftning af en hovedventil i varmecentralen. Det betyder, at der måske vil være lidt mindre varme på det varme vand. Arbejdet forventes at tage et par timer fra kl. 10.

  • 18. august: Arbejdsweekender i efteråret 2021 aflyses.
    AW-holdet og Bestyrelsen har besluttet at annullere/udskyde Efterårets AW, til Foråret 2022.
    – En af hovedårsagerne er, at vi ikke vil kunne garantere forsvarlige tilgange i gården, under den nuværende renovering. (Vi opfordrer folk til selv at holde gangarealer på lofter og i kældre fri for effekter. Venligst selv smid ud, og brug gerne den blå trækvogn til genbrugspladsen).
    – Vi håber på at kunne arrangere AW igen til foråret 2022, hvor vi har langt bedre overblik over igangværende renoveringsprojekt og mulige opgaver. Som et forsigtigt bud, ser vi mod weekenderne 23/4+24/4 samt 30/4+1/5.
    I vil høre nærmere til den tid. Nyd sensommeren!
    På AW-holdets vegne, Kristian

  • 08. august: Arbejdsweekender i september.
    Læs mere her.

    • 05. august: AFFALDSPROBLEMER
      Bjørns kommentar på Facebook:
      With a Little Help from My Friends:
      Først og fremmest tak til HC for oprydningsindsatsen. Det er rigtig dejligt. Tak!
      Det er lidt trist, når der ser rodet ud foran vores smukke ejendom. Affaldsburene er nødvendige, mens betonen i gården ordnes – men pynter ikke. Og når der lægges affald udenfor containerne, husholdningsaffald i storskrald osv. – så ligner det ØV.
      Det eneste jeg tror virker er en kombination af fællesskab og penge. Derfor vil vi bruge penge på at købe ekstra tid til at holde øje med og rydde op i affaldsburene og vil samtidig opfordre til, at alle os der kan, hjælper til. Og engang imellem lige tager en omgang. Måske kan vi gøre det sammen, ved en kort besked på FB med forslag om at mødes et par stykker til en oprydning foran X bur.
      Ps. Der ligger en lille påskønnelse til HC efter ferien.

    • 06. juli: STORSKRALD INDSAMLES I UGER MED LIGE NUMMER
      SE kalender 2021 og Information om storskrald

  • 18. juni: Så er det tid til storskrald. Det er første gang efter den nye model med indsamling af storskrald hver 14. dag. Se opslaget her:
    Beboerne AB haabet storskrald 18. juni 2021 

  • 25. maj: Affaldscontainerne flyttes til Svinget 2 og Ved Amagerport 1.
    SE OPSLAGET HER

  • 04. juni: INTERNETTET FREDAG EFTERMIDDAG
    Novomatrix meddeler:
    2300 Haabet, Ved Amagerport, Svinget mm.
    Der vil være 5-10 minutters nedetid imellem kl. 15 og 16 i dag imens I flyttes til nyt fiberkredsløb.

  • 26. maj: Kl. 12.50: Så er der tv-signal igen. Fejlen var relateret til den større strømafbrydelse i Kbh.
    Kl. 12.00: Der lige nu en afbrydelse af tv-signalet. Novomatrix er på sagen.

  • 27.05: indsats i gården
    Kære alle Andelshavere 
    Vi har brug for 8-10 friske personer til endelig rydning af gård og arealer, onsdag d. 2. juni fra kl. 15.
    Plan:

    • Vi mødes i gården v. viceværtkontoret kl. 15.

    • Efterfølgende vil der være mulighed for middag på kineser-restauranten, ca. 18.30.

    • Deltagere vil blive fritaget for næstkommende Arbejdsweekend.

    • Hvis du vil deltage, så send en mail til vice@haabet.net

    • Husk Corona-pas, arbejdstøj og friske arme 

    Håber det kan lade sig gøre, på trods af tidspunkt og det korte varsel.

     

  • 15.05: LEGEOMRÅDERNE I GÅRDEN
    Som led i forberedelserne til renoveringen af betondækket i gården er legeredskaberne i dag blev taget ned, inden de bliver fjernet.
    Pas derfor lidt ekstra på, når I færdes i gården.
    Mvh
    Bestyrelsen

  • 19.04: BETALING FOR VASKERI

    DEAS meddeler:
    På grund af en teknisk fejl er den månedlige opgørelse over brug af vaskeriet ikke nået med i opkrævningen 1. maj. Det betyder, at der den 1. juni opkræves for brug af vaskeriet i to måneder. 

  • 11.03: Information om CYKELOPRYDNING og ARBEJDSWEEKEND

  • 07.04: El-afbrydelse mandag den 12. april.
    I forbindelse med arbejde på en hovedledning i ejendommen er det annonceret i opgangene Ved Linden, at der måske vil forekomme kortvarige afbrydelser af el-forsyningen den 12.4 mellem kl. 07.30 og 15.00.
    Det ser ud til, at det ikke er nødvendigt at afbryde strømmen, og hvis det sker, er det kortvarigt og mere lokalt end forventet.
    Hvis strømmen afbrydes, vil det berøre
    1) Ved Linden 7 og 9, dvs elforsyningen til lejlighederne og lyset i opgangene og dørtelefonerne.
    2) Internettet fra Novomatrix vil blive afbrudt Ved Linden 7 og 9 og i naboopgangene VL 5 og 11.
    3) Signalet fra YouSee blive afbrudt i hele ejendommen.
    Men som sagt er det ikke sikkert, at det bliver nødvendigt at afbryde strømmen, og i alle tilfælde bliver det kortvarigt.

  • 18.03: Det varme vand er ikke oppe på normal temperatur. En defekt termostat driller her til aften. Problemet forventes løst fredag.

  • LØRDAG den 27. 02: VARMEPROBLEMER
    Der er til morgen et sprængt vandrør i varmecentralen.
    VVS’er er på vej.
    Kl. 09.30: problemet er løst. Det tager dog ganske lang tid, før der igen er fuld varme på centralvarmen og det varme vand.

  • 05. februar: Prøveudskæring af et betonfelt i gården fra 11. til 26. februar.
    SE OPSLAGET HER

  • 03. februar: INTERNETAFBRYDELSE fredag den 12. februar fra kl. 07 til 10.00.
    Afbrydelsen berører Ved Linden 11 og 13, Svinget 2, Amagerbrogade 16. Opslag er opsat i opgangene. SE DET HER

  • 14. januar: UDVIDELSE AF VASKERIET den 26. januar.
    LÆS OM ÆNDRINGERNE HER

  • 14. januar: LUKNING AF DET VARME VAND DEN 26. januar.
    SE OPSLAG

  • 6. januar: Vaskekælderen er lukket mandag d. 25. og tirsdag d. 26. januar.
    I de to dage udbygges vaskekælderen med flere maskiner, så der fremover er to vaskemaskiner og to tørretumblere i hvert af de to rum.
    Reservation af vasketid sker fortsat via terminalen i vaskekælderen, og man kan desuden tilgå terminalen både on-line og via en app.

     

    2 0 2 0

  • 30. december:
    Ny kontaktperson hos DEAS for andelshavere og boliglejere:
    Charlotte Lie Aagaard
    Mail: kundeteam1@deas.dk
    Telefon: 39 46 69 51

  • 18. december: P A S   P Å   V E D   P O R T E N
    Portens automatiske stop-funktion er defekt, så porten lukker bare.
    De følere, som normalt afbryder lukningen, hvis nogen går gennem porten under lukning, er ude af drift.
    Vent på at porten lukker helt, før der åbnes ved tryk på knappen eller brug af brik.
    Fejlen ventes udbedret i starten af næste uge.

  • 8. december: Beboerlokalet er lukket.
    Forsamlingsforbuddet nu er sænket til 10 personer. Derfor er beboerlokalet lukket for reservationer. Foreløbig til og med 28. februar 2021.

  • 05. DECEMBER: AFFALDSSORTERING, guide fra KBH kommune
    AFFALD SORTERINGSGUIDE (KBH DEC 2020)
    HOW TO SORT YOUR WASTE (dec 2020) 

  • 12. november: SÅDAN HÅNDTERES STORSKRALD I HAABET.
    HVAD MÅ DU SÆTTE I SKRALDESKURET? SE HER
    Brug af foreningens blå vogn til transport.
    Vejledning.

  • 20. november: OM INTERNETTET
    I fortsættelse af de seneste opslag om internettet har vi været i dialog med Novomatrix for at få en status.
    I det sidste halve års tid har der ganske rigtigt været nogle afbrydelser af internetforbindelsen. De uddybes nedenfor.
    – De store afbrydelser, som har ramt hele foreningen, har været udefra kommende faktorer, som Radius, der har udført reparationer rundt omkring i området. Det har medført strømafbrydelser. Der har også være foretaget opgradering af switche i det overordnede netværk (altså ude i byen). Der var i en periode for mange af den slags afbrydelser, men de gange alle var ramt i foreningen, var det andres skyld.
    – Der har også været problemer, der har været koblet til Novomatrix, især har der været et par af foreningens egne switche, der kørte ustabilt.
    – Enkelte gange er vores lokale strøm røget. Altså der er gået en sikring lokalt, som har afbrudt strømmen til en switch, og så dem i nærheden har oplevet problemer.
    – Endelig har der været nogle problemer, hvor det har været beboernes eget udstyr, der har drillet. De sager er blevet håndteret af Novomatrix’ support.
    – Når vi er rigtig mange, der arbejder hjemme samtidig, forstyrrer de trådløse netværk i lejlighederne hinanden, selv om hvert netværk i princippet burde være hurtigt nok. Det kan som regel afhjælpes, hvis du anskaffer et såkaldt mesh-netværk.
    Bestyrelsen er i stadig dialog med Novomatrix for at sikre, at foreningen har udstyr, der er opdateret og velfungerende. Senest er alle vores switche blevet opgraderet.
    Det er vores vurdering, at foreningens eget netværk fungerer tilfredsstillende, men at vi har været ramt af strømafbrydelser mv. Den slags håber vi der kommer færre af 😊

  • 07. november: HVIS DER ER FEJL PÅ INTERNETTET
    Hvis du som beboer oplever faldende, ustabil eller ligefrem lav internethastighed, er første skridt at prøve med en direkte kabelforbindelse fra datastikket på væggen til en pc.
    Der bør være ca 450 Mbit ned og lidt mere op. En test d.d. med direkte kabel på en almindelig (vel)fungerende forbindelse viser knap 500 Mbit ned og 800 Mbit op. Det lavere tal for download skyldes formentlig, at der er mange brugere på sådan en lørdag eftermiddag. Det belaster nettet, men de 500 Mbit er jo rigeligt.
    Hvis kabeltesten viser meget lavere tal end ca 500 Mbit, er det en sag for Novomatrix support.
    Hvis kabeltesten viser, at der faktisk er de ca 500 Mbit, ligger årsagen til problemet i dit eget udstyr, og det kan være lidt udfordrende at fejlsøge. Novomatrix kan også yde support i dette tilfælde, men mod betaling.

  • 07. november: OPFØLGNING OM INTERNETTET
    Novomatrix har igen gennemmålt vores anlæg, og det kører overordnet som det skal. Der kan godt af og til være en fejl i en af switchene, som fordeler til opgangene, og det kan give lavere hastighed – også hos enkelte brugere. Den slags skal meldes til Novomatrix support. Hvis det en fejl i anlægget, koster fejlretningen ikke noget.
    Der er en garanteret standardhastighed på ca 500 Mbit ved måling i datastikket på væggen. Der kan sommetider måles mere. Den bedste forbindelse er med kabel, men de fleste bruger en router, og det kan medføre forskelle i den målte hastighed. Der er nemlig en række faktorer i det tilsluttede udstyr (router, kabler), som påvirker hastigheden. Desuden er der forskel i teknikken i de tilsluttede enheder (pc, laptop, smartphone, iPad osv).
    Det betyder, at der fx kan måles 300 Mbit på en pc, der er tilsluttet trådløst, en smartphone kærer måske med 200 Mbit, mens en bærbar ikke når mere end 90 pga teknikken i det indbyggede kort.
    Der ligger lidt teknisk information på vores hjemmeside:
    https://abhaabet.dk/?page_id=194.
    Der kan man finde hjælp og vejledning

  • 12. oktober: HOFOR meddeler i dag:
    ANDEN MEDDELELSE: Reparationen trækker ud. Den forventes først færdig kl.02 i nat.

    FØRSTE MEDDELELSE: Der er lukket for varmen og det varme vand.
    Reparation af fjernvarmerør
    Påbegyndes: 12-10-2020 15:00
    Forventes afsluttet: 12-10-2020 22:00

  • 26. september: Arbejdsweekenderne var igen en succes.
    Her kan man se oversigten over de udførte opgaver på AW 2020

  • 14. september: Der er et problem med det varme vand her til aften. Viceværten er orienteret. Problemet bliver ordnet i morgen tidlig.

  • 14. september.  Så starter varmesæsonen
    Der er åbnet for centralvarmen.
    Når der er varme på de lodrette rør, er det en god ide at åbne for alle radiatorer i en halv times tid, så der kan komme gennemløb. Tjek at radiatorerne bliver varme.
    Huske at når en radiator ikke har været brugt i lang tid, kan nålen i termostaten sætte sig fast. Det er derfor en gode ide at aktivere den lidt ved at åbne og lukke helt et par gange.Hvis et af de lodrette rør ikke bliver varmt eller der er problemer med at få varme på en radiator, kontaktes viceværten.
    MVH
    Bestyrelsen

  • Vaskeriet lukkes i arbejdsweekenden 19-20. september.
    Se opslag

  • 20. juni: REFERAT GF 16. JUNI 2020

  • 18. juni: Solen er begyndt at skinne og vi er begunstiget med lange lyse aftener. Det betyder, at det er fristende at sidde og hygge sig i gården til sent på aftenen. Det er jo dejligt, men det giver desværre også problemer.
    Vores gård er temmelig lydt og højlydte samtaler og musik suser direkte ind til naboerne, når hyggen bliver for stor i gården.
    Bestyrelsen vil gerne opfordre til, at vi alle viser hensyn til hinanden og ikke holder fest, hører musik eller taler højlydt i gården sent om aftenen.
    Det er fint, at gården bliver benyttet, men musik og høj tale giver genlyd, når aftenen falder på og der bliver stille. Vi opfordrer til, at der efter kl. 22 bør være rimeligt roligt i gården, altså ikke høj musik eller højrøstet tale. Tænk på naboerne!

    Vh Bestyrelsen

  • 25. august: AFBRYDELSE AF DET VARME VAND 27. AUGUST
    HOFOR har i dag meddelt, at den tidlige annoncerede lokale reparation af forsyningsnettet gennemføres på torsdag den 27.08 fra kl 08 til 22Det betyder, at der ikke vil være varmt vand i det nævnte tidsrum.
    Man kan følge de planlagte arbejder på www.hofor.dk/fjernvarmeafbrydelser og se mere under driftsinfo

  • 25. august: AFBRYDELSE AF VARMT VAND
    På grund af en hastereparation i varmecentralen lukkes der nu (kl. 09.45) for det varme vand. Afbrydelsen forventes at vare ca en halv time.

  • 03. august: DET VARME VAND LUKKES ALLIGEVEL IKKE I DAG.
    HOFOR har netop (kl. 13.15) meddelt, at den planlagte reparation udskydes til et senere tidspunkt. Der har imidlertid været afbrudt for fjernvarmen, så det varer nogen tid, før det varme vand er rigtigt varmt igen.

    Tidligere meddelelse:

    HOFOR har her til morgen meddelt, at der er lukket for fjernvarmen i vores område i dag mandag den 3.8 fra kl. 9 til kl. 18.
    Åbenbart en akut reparation 

  • 10. juni: I aften får vi besøg af de landskabsarkitekter, vi har fundet til at hjælpe os med at udvikle en helhedsplan for en grøn gård i Haabet. Inden planen bliver lagt, og projektet kører, vil det være rigtig godt at få inputs fra beoboerne indarbejdet tidligt i processen, så vi håber, at mange af jer vil kigge forbi kl. 19! – husk lige tilmelding pr. mail, men hold jer ikke tilbage!

  • 02. juni: Der lukkes for det varme vand.
    Anlægget skal renses for kedelsten (kalk).
    TIRSDAG den 09. juni fra kl. 08:30 til  kl. 15:00.
    BEMÆRK VENLIGST, VIGTIGT:
    Husk at holde alle varmtvandshaner lukket, så vandskader undgås

  • 14. maj: Kommentar til indkaldelsen til GF:

    Kære alle
    GF den 16. juni holdes som sædvanligt i Den norske Kirke. På grund af Corona-restriktionerne gennemføres den som en minimums-GF.
    Vi håber, at rigtig mange undlader at møde op og i stedet afleverer en fuldmagt.
    Vi har aftalt med revisor, at der enten optages eller livestreames fra punktet om budget og regnskab, så man kan følge med hjemmefra. Vi har fået en juridisk vurdering, der siger, at vi godt kan vente med alle drøftelsespunkterne – inklusive valg til bestyrelsen – til en XGF i efteråret, hvor der forhåbentlig både er tid og plads til grundigt at drøfte de enkelte punkter.
    For første gang nogensinde håber vi at se så få af jer som muligt til GF den 16. juni.

  • 13. maj: Tirsdag d. 26. maj 2020 lukkes garagen grundet beton- undersøgelse.
    Fra kl. 07:00 til 17:00 er der derfor ikke adgang til garagen.
    Vi beklager de gener det måtte medføre.

  • 4. maj: VARMEAFBRYDELSE 12. maj
    HOFOR meddeler:
    På grund af nødvendigt arbejde på fjernvarmenettet er vi desværre nødt til at afbryde fjernvarmen i området omkring Svinget 6
    fra den 12.05.2020 kl. 08:00
    til den 12.05.2020 kl. 22:00.

  • 27. april: Bestyrelsen har holdt online-møde her til aften. Der kommer som altid et referat på hjemmesiden. Men ud over det har vi også nogle tanker om GF-20, som vi gerne vil dele med jer.
    Det er usikkert, om der kan og bør gennemføres en GF inden sommerferien. Men indtil videre satses på den 16. juni.
    I Haabet kan vi godt li demokrati og dialog. Men hvis der holdes GF 16. juni, forestiller vi os lige nu en form for minimums-GF. Eksempelvis med så få punkter som muligt og at der max. kommer én fra hver husstand. Man kunne også opfordre til, at rigtig mange afleverer fuldmagter.
    Vi forestiller os også, at foreningen til efteråret holder en ekstraordinær GF med de punkter, hvor vi kan have brug for at drøfte forskellige holdninger.
    Ideen er at sikre, at dialogen og involveringen får så gode vilkår som muligt, samtidig med at formalia overholdes.
    Virtuelle knus
    Bjørn (PVA. Bestyrelsen).

  • 20. april: VARMEAFBRYDELSE TIRSDAG den 21.4
    HOFOR meddeler (20.4 kl. 13.06):
    På grund af nødvendigt arbejde på fjernvarmenettet er vi desværre nødt til at afbryde fjernvarmen i området omkring Svinget 6 den 21.04.2020 fra kl. 08:00 til den 21.04.2020 kl. 15:00.

  • 17. april:

    • 17. april: Så var der igen en god oplevelse med musik i gården.
      Mange lyttede med fra vinduerne.
      Dejligt i en kold Corona-tid.
      Tak til OLI.

  • 14. april: GENERALFORSAMLINGEN
    Her er lidt info fra aftenens online-bestyrelsesmøde.
    Generalforsamlingen er som nævnt blevet udskudt på grund af Covid-19.
    Foreningens vedtægter fastsætter, at der skal afholdes en fysisk generalforsamling, hvorfor det ikke er muligt at holde en anden form for generalforsamling f.eks. online. Dette er tjekket med både advokat og administrator.
    Bestyrelsen fortsætter den daglige drift inden for rammerne af et forventet (normalt) budget.
    Fastsættelse af ny andelskrone må afvente den kommende generalforsamling.
    Foreløbig sigter vi mod at afholde generalforsamlingen tirsdag den 16. juni 2020.
    Dette er selvfølgelig med forbehold for, at der kan komme restriktioner/forlængelser der gør det umuligt eller uforsvarligt at afholde fysisk generalforsamling på denne dato. Afhængig af udfaldet af disse restriktioner/forlængelser vil bestyrelsen i så fald kigge på alternativ til dato.
    Såfremt vi forventer at kunne afholde den 16. juni 2020, vil vi senest den 14. maj 2020 udsende indkaldelser.
    Kan dette ikke lade sig gøre, vil vi i stedet informere omkring valg af ny generalforsamlingsdato.
    Bh
    Bjørn/ pva. Bestyrelsen

  • 11. april: MUSIK i gården
    Corona-krisen har sine lyse øjeblikke.

  • 3. april: VARMEREGNSKABET
    Der er måske nogen, der synes, at vi mangler varmeregnskabet for 2019.
    Varmeregnskabet skal være modtaget inden udgangen af april, så der er tid endnu. Det plejer at komme i februar til bestyrelsen og beboerrepræsentationen, men det er forsinket fra ISTA i år.
    DEAS forsikrer dog, at vi når det inden for de fastsatte frister.

  • 27. marts: DET VARME VAND
    NU skulle der være håb for de varme vand.
    Viceværten melder, at fejlen i systemet er fundet og udbedret.
    Inden for kort tid (ved middagstid) skulle der være varmt vand som normalt.
    Vi håber, at det holder …

  • 23. marts: Erhvervslejerne i ejendommen er under pres. Vi risikerer, at en stor del af dem lukker i den kommende tid. Flere butikker har en omsætningsnedgang på 100 procent. Hvis det fortsætter, giver konsekvenserne sig selv.
    For at sikre, at der også fremover er erhverv i Haabet, og liv i forreste del af Amagerbrogade, har bestyrelsen tilbudt erhvervslejerne henstand og i det hele taget markeret, at foreningen er indstillet på at finde fleksible løsninger, hvis corona-krisen bliver lang og dyb.
    Bestyrelsen håber, at denne hjælpende hånd – uden berøring – vil have en effekt.

  • 20. marts: DET VARME VAND
    Så skulle problemet med den uvillige pumpe være løst.
    Det varme vand er på vej tilbage til normal temperatur.

  • 19. marts: DET VARME VAND
    Der er desværre fortsat problemer med at få fuld fart på den ene af de to pumper, der leverer varmt vand.
    Der kommer endnu en tekniker i morgen (fredag) – og så krydser vi fingre.

  • 17. marts:
    Arbejdsweekenderne plejer at pynte både på ejendommen og fællesskabet. Men som mange har læst, er det aftalt med arrangørerne, at AW udskydes til efteråret. Øv.

    Det er aftalt med gruppen, der passer foreningens fine beboerrum, at der lukkes for bestillinger indtil videre.

    Bestyrelsen plejer på denne tid at året at mødes med banken, revisor og administrator for at gennemgå og tilpasse foreningens budget. De møder er udskudt.

  • 17. marts:

    Kære alle,
    Også her i Haabet mærker vi, at verden er ramt af Corona.

  • Bestyrelsen er begyndt at holde sine møder digitalt.

  • GF skal med stor sandsynlighed udsættes til engang i midten af juni.

  • Der er bestilt hyppigere rengøring af de overflader, vi alle berører. Eksempelvis håndtag og gelændere i opgangene.

    Der er på forskellig vis nogen, der har brug for hjælp her i ejendommen.

    • Restriktionerne er hårde ved butikkerne. Nogle erhvervslejere fortæller, at deres omsætning pludselig forsvandt. Hvis vi hver især gerne vil bevare muligheden for at handle lokalt, må vi mere til lommerne. Er det eks. tid til takeaway?

    • Hvis du tilhører risikogrupperne for Corona, og derfor ikke bør gå udenfor, så spørg dine naboer eller her på FB, hvis du har brug for hjælp. Jeg har hørt fra flere, der gerne vil hjælpe – eksempelvis med at købe ind eller hente pakker.

    Pas på jer selv og hinanden.

  • 14. marts: Arbejdsweekenderne udskydes
    Cykeloprydning gennemføres. Se opslaget her.
    I forlængelse af Statsministeriets udmelding og foranstaltninger omkring covid-19 gennemfører vi ikke forårets Arbejdsweekender  som planlagt. Så I kan frigive datoerne (18-19. og 25-26. april).
    Dog agter vi stadig at gennemføre cykel- og effektoprydning i april i et lille team – så husk stadig de BLÅ STRIPS, inden den 18. april.
    Selvom mange sætter pris på en ”hyggelig fællesdag i Haabet”, ønsker vi pt. ikke at samle større grupper af personer.
    Vi satser i stedet på en AW eller to til efteråret.
    Datoer er ikke 100% fastlagt – men et forsigtigt bud kan være den 12./13. sep., samt 19./20. sep. (en lille note til din kalender…)

  • 16. marts: DET VARME VAND
    Det var lidt for optimistisk at erklære problemet løst.
    Den ene pumpe driller igen, så det varme vand er ikke rigtigt varmt. I hvert fald ikke i hele ejendommen.
    Det bliver fikset snarest muligt – men måske først endeligt i morgen.

  • 16. marts VARMT VAND LUKKES
    På grund af en defekt ventil, som skal udskiftes, lukkes der for det varme vand omgående (mandag kl. 11.00).
    Forventet varighed af lukningen er ca 30 minutter.

  • 12. marts: På grund af Corona-truslen er beboerlokalet lukket.
    Foreløbig indtil 1. maj.

  • 03. marts: CYKELOPRYDNING INDEN 18. APRIL
    Læs opslaget her.

  • 15. februar: NØGLEBRIKKERNE
    HUSK AT nøglebrikkerne jævnligt bør opdateres.
    Det gøres ved at benytte porten på Amagerbrogade. Det er briklæseren ved porten, der opdaterer nøglebrikkerne.
    Eventuelle spørgsmål om nøglebrikkerne rettes til viceværten.
    Her er kontaktoplysningerne.

  • 05. marts: Internettet afbrydes torsdag formiddag pga el-arbejde på Ved Stadsgraven. Arbejdet ventes afsluttet omkring middagstid (12-13 tiden).

  • 4. marts: TV-signalet på foreningens tv-net omlægges.
    DR har i dag omlagt tv-senderne i Københavnsområdet.
    Der skal laves en ny kanalsøgning for at få de ændrede kanaler korrekt indlæst på tv.

  • 22. januar: Korttidsudlejning
    Efter vedtægterne er forudsætningen for at kunne udleje sin lejlighed som korttidsudlejning (fx AirBnb), at der afleveres en tro-og-love erklæring.
    Bestyrelsen gør opmærksom på, at erklæringen er gyldig i et kalenderår. Det betyder, at godkendelserne for 2019 er bortfaldet ved årsskiftet.
    Der skal derfor indsendes en ny erklæring, hvis man ønsker at benytte sig af muligheden for udlejning i 2020.
    Se nærmere om reglerne her.

  • 10. januar: Om låsebrikker
    I tilfælde af problemer med en låsebrik er beboerne altid velkomne på viceværtkontoret for at få opdateret brikken.
    Man kan også bruge viceværtpostkassen i gården Ved Linden 5.
    Læg en kuvert med låsebrikken, navn og adresse (gerne også telefon og evt. mailadresse) samt en b

  • 11. februar: Internettet
    Der gennemføres netværksopdatering i nat (tirsdag-onsdag).
    Det medfører et udfald af netværksforbindelsen på ca. 15-20 minutter i tidsrummet mellem kl. 03 og 05.

  • 4. februar: AFBRYDELSE AF VARME OG VARMT VAND
    ONSDAG den 12. februar.

    Nedenstående meddelelse er kommet fra HOFOR.
    HOFOR oplyser, at det vil berøre vores ejendom.
    “På grund af nødvendigt arbejde på fjernvarmenettet er vi desværre nødt til at afbryde fjernvarmen i området omkring Svinget 6 fra den 12.02.2020 kl. 08:00 til den 12.02.2020 kl. 21:00.
    Læs mere om fjernvarmeafbrydelse her.
    Mvh. HOFOR”

  • 2. februar: Politisk forlig – hvad betyder det?
    Som du måske har set, er der indgået politisk forlig om reglerne for modernisering af udlejningsejendomme. Det får i en eller anden grad betydning for os, da de fleste foreninger værdisættes som udlejningsejendom.
    Bestyrelsen har både læst hvad der er at læse og set på andres vurderinger af indgrebet.
    De professionelles vurdering går fra “gavebod til andelshaverne” til “katastrofe”.
    Umiddelbart ligner det ingen af delene.

    Her er sagen kort
    – stort set alle er enige i, at indgrebet vil føre til faldende værdier på udlejningsejendomme. Hvor meget er der mange bud på.
    – For at modvirke værditab, kan en andelsforening låse den seneste vurdering.
    – Politikerne vil drøfte aftalen igen, hvis den får utilsigtede konsekvenser for andelsboliger.
    – Der nedsættes et udvalg, der skal se på finansieringen af andelsboliger. Det afrapporterer i år.

    Du kan se aftaleteksten her: https://www.trm.dk/media/4447/aftale-om-initiativer-mod-kortsigtede-investeringer-i-private-udlejningsboliger.pdf

    (Den endelige lovtekst kendes ikke).

    Bestyrelsen følger lovforslagets videre vej frem og vil vurdere eventuelle konsekvenser, når de endelige tekster kendes.

  • 23. januar: Internettet havde et udfald til morgen.
    Novomatrix skriver på deres driftstatus (Twitter):
    “Generelt. Alle linier, der kører igennem Gigabits udstyr, er gået ned. Formentlig samme fejl, som lørdag aften. Vi afventer deres fejlretning. Bestyrelser er velkommen til at kontakte os mhp. en snak om problemet.”
    Bestyrelsen i AB Haabet har har haft en snak med Novomatrix, der overvejer at få en mere stabil leverandør.

  • 18. januar kl. 21.54: Så er der internet igen.
    Måske skal man lige genstarte routeren.

  • 18. januar kl. 21.35: Internettet er afbrudt.
    Novomatrix skriver kl. 21.25:
    Større nedbrud. En af vores leverandører har nedbrud, hvilket påvirker mange foreninger på hele Sjælland. Vi her kontaktet hotline.

  • 13. januar kl. 12.45: Så er vaskekælderen tilbage på sporet.
    Reservationssystemet virker igen.

  • 13. januar kl. 11.15: Så er internettet tilbage.

  • 13. Januar kl. 08.45: Det viser sig, at det er Radius, der har afbrudt strømmen mens de udfører el-arbejde. Det rammer et af internetknudepunkterne, så vi har ikke forbindelse. De siger, at de skynder sig – men det kan godt vare til kl. 12. Æv …!

  •  
  • 09. januar: NOVOMATRIX / Internetforbindelsen
    Sidste udrulning af ny firmware. Korte udfald imellem 02.00 og 07.00 i de næste par nætter af få minutters varighed imens udstyr i de enkelte boligforeninger opgraderes. Forsøges afsluttet inden weekenden.

     

    2019

  • 27. december: JULETRÆER
    De brugte juletræer skal sættes i porten.
    Viceværten sørger løbende for at gøre dem klar til aflevering.

  • 17. december: NYHEDSBREV DEC 2019 (omdelt til alle beboere)

  • 09. december: Internettet
    Så er omlægningen af netforbindelsen gennemført.
    Der er nu meget højere til loftet og nethastigheden er tilbage på fuld styrke.

  • 08. december: Internettet omlægges
    Vores netforbindelse omlægges og kobles til et kraftigere net, så der bliver lidt bedre plads til alle.
    Mens omlægningen foregår, er hastigheden nedsat til ca 100/100 Mbit.
    Omlægningen forventes at være gennemført senest i løbet af mandag, hvorefter hastigheden kommer tilbage på de normale 500/500 Mbit.
    Yderligere orientering følger.

  • 20. november kl. 09.45: Vaskekælderen
    Så er problemet med den defekte vaskemaskine løst.

  • 19. november: Vaskekælderen
    Den ene vaskemaskine er stadig defekt. Reparatøren har været her, og vi håbede, at fejlen var afhjulpet, men den fortsætter – desværre.
    Servicemanden fra Nortec kommer igen onsdag morgen.
    Vi krydser fingre for at det lykkes denne gang 🙂

  • 18. november: Vaskekælderen
    Den ene vaskemaskine har desværre fået defekt (igen).
    Reparatøren kommer tirsdag morgen.

  • 29. oktober: TV-information

    Novomatrix meddeler:
    Der har været nogle udfordringer med tv-signalet på vores bredbåndsnet. Der er et hardware-problem i et af tv-modulerne. Antennefirmaet skifter modulet i morgen (onsdag). Efterfølgende skal der laves en ny kanalsøgning på hvert enkelt tv.

  • 20. oktober: Ventelister
    Så er de årlige ventelistebreve omdelt. Husk at betale gebyret for den eksterne venteliste inden den 15. november 2019. Ellers bliver personen slettet uden yderligere varsel. Alle spørgsmål, kommentarer eller rettelser sendes til gertrud@haabet.net.

  • 5. Oktober: Novomatrix melder, at den tekniske omlægning af vores tv-system er gennemført. De svenske kanaler er tilgængelige igen. Husk at der skal benyttes en DVB-T2 tuner. Der skal foretages en ny kanalsøgning for at få de nye (ændrede) kanaler frem.

  • 19. september: BREDBÅNDSNETTET / SVENSK TV
    Antennefirmaet er fortsat i gang med at løse de tekniske udfordringer efter omlægningen af de svenske kanaler. Det viser sig, at det er ikke kun DVB-T, der skiftes til DVB-T2. Der er også sket en omlægning af frekvenserne. Alle ejendomme, som har det problem, skal nu  skifte det nødvendige hardware. Der er også en melding om, at de danske tv-kanaler også omlægges om kort tid, så det vil være hensigtsmæssigt at begge ændringer kan laves på én gang. Men det betyder, at der desværre kan gå lidt tid, før alt er på plads.

  • 19. september: BREDBÅNDSNETTET / SVENSK TV
    Antennefirmaet er fortsat i gang med at løse de tekniske udfordringer efter omlægningen af de svenske kanaler. Det viser sig, at det er ikke kun DVB-T, der skiftes til DVB-T2. Der er også sket en omlægning af frekvenserne. Alle ejendomme, som har det problem, skal nu  skifte det nødvendige hardware. Der er også en melding om, at de danske tv-kanaler også omlægges om kort tid, så det vil være hensigtsmæssigt at begge ændringer kan laves på én gang. Men det betyder, at der desværre kan gå lidt tid, før alt er på plads.

  • 13. september:
    Der er for tiden desværre ikke svensk tv-signal på vores bredbåndsnet. Det er formentlig en følge af den tekniske ændring, hvor de svenske tv-sendere er blevet omlagt til at bruge et nyt tv-system (DVB-T2). Se omtalen nedenfor.
    Novomatrix arbejder på at løse problemet.
    DR’s kanaler virker.
    Vi følger sagen.

  • 13. september: Ændring vedr. foreningens tv-kanaler
    Novomatrix meddeler:
    Svenske fri-kanaler sendes nu i DVB-T2.
    Sverige har omlagt deres public service kanaler. Alle TV-anlæg med “Boxer”, som Novomatrix servicerer, kræver nu settopboks eller fjernsyn med DVB-T2 tuner for at kunne modtage SVT og TV6 fra Sverige.
    Det er det samme system, som anvendes af DR’s kanaler, så hvis man allerede kan se DR’s kanaler på vores netværk, har man en DVB-T2 tuner.

  • 30. august: Betaling for brug af vaskeriet
    Forbedringen af vaskeriet med nye maskiner og et moderne bestillingssystem har været et stort fremskridt. Driften af vaskeriet er noget dyrere end tidligere, så derfor indføres der nu betaling for at benytte vaskeriet. Derved betales driften af vaskeriet i højere grad af de beboere, der bruger vaskeriet.
    Fra 1. oktober 2019 opkræves der betaling for brug af maskinerne. Der betales 10 kr. for hver vask og 10 kr. for hver tørring.
    Forbruget registreres af bestillingssystemet og betaling sker månedsvis i forbindelse med den sædvanlige opkrævning fra DEAS.

  • 22. maj: Netværksproblemer. I dag har der været en teknisk opdatering af netværket, som ha givet enkelte, kortvarige udfald. Netværket kører i øvrigt meget stabilt, og der har ikke i lang tid været konstateret generelle problemer – bortset fra det store TDC-nedbrud for nylig.

    • 12. maj: Prisen for låsebrikker og nøgler hæves fra 250 kr til 275 kr med virkning fra 1. juni.  Se mere her:

    • 08. maj: I forbindelse med udbygning af briksystemet vil det være således, at fra fredag d. 10. maj skal man anmode om adgang til Byttecentralen.
      Det sker via mail på vice@haabet.net.
      I mailen skal der stå:
      Adgang til Byttecentralen ønskes for:
      navn og adresse (+ enten mobil eller mail).
      Vi vil så efterfølgende opdatere din/jeres brik.
      Der kan rettes henvendelse til viceværten eller inspektøren ved øvrige spørgsmål.en.dk/2016/11/04/tips-cykeloprydning-ejer-andelsforeninger/

  • 06. maj: Arbejdsweekenderne er nu afsluttet med en imponerende indsats. Her er en liste over  de udførte opgaver

  • 03. maj: CYKLERNE I BURET
    Der er blevet spurgt til, om man må “nuppe” de tilfangetagne cykler i buret i gården, hvor de er havnet efter oprydningen i forbindelse med arbejdsweekenderne.
    Det er måske fristende, men det er ikke lovligt.
    Reglen er i korthed denne: Boligforeningerne må IKKE selv køre cykler til skrot, på genbrugspladsen eller videresælge cyklerne. Boligforeningens beboere må som privatpersoner gerne bortskaffe deres egen cykel ved at køre den på genbrugsstation eller donere den til almennyttige formål.

    Reglerne er fint opsummeret her:
    https://vestadministration

  •  
  • 20. maj: LEIF FLYTTER TIL BRASILIEN
    Tirsdag d. 28. maj kl. 18.00-19.00 siger Haabet farvel til Leif.
    Der er et lille glas og snacks i gården, og hvis vejret ikke arter sig, i beboerrummet.
    Mange har forsøgt at overtale Leif til at blive i Danmark og Haabet, men han har taget sin beslutning og forlader os til fordel for sol, samba, ordentlig fodbold og kærligheden💃🏻☀️⚽️❤️
    Kom og vær med til at sende Leif godt afsted på nye eventyr og sig ham tak for alt, hvad han har gjort for Haabet.

  • 23. april: Info til alle i forbindelse med Arbejdsweekend
    ✔️Husk at sætte strips på fungerende cyckler/effekter inden d. 27. april.
    ✔️Ingen cykler/effekter må være fastlåst til gelændere/nedløbsrør i de to kommende weeekender.
    ✔️Fjern effekter/skrammel fra fællesarealer i opgange, lofter og kældre (ellers smides det ud).
    ✔️På dagene mødes vi som sædvanligt i Beboerrummet til morgenmadshygge og briefing kl. 8.30.

     
  • Generalforsamling 25. april 2019
    Se mere her.

  • Arbejdsweekenderne i 2019 afholdes 27-28. april 4-5. maj.
    Indkaldelse (omdelt 7. februar)

  • 18. marts: CYKELOPRYDNING i forbindelse med arbejdsweekenderne.
    Læs opslaget her.

  • 8. april: Orienteringsmøde 15. april kl. 19.00 om AB Haabets økonomi.
    Læs mere her.

  • 20. marts: TJEK POSTKASSEN – NYE LÅSEBRIKKER
    Alle bør tjekke deres postkasse. Der ligger en pakke med nye låsebrikker. I de kommende uger skal I både have gammel brik og ny brik på jer, for at være helt sikre på at kunne komme rundt i ejendommen i implementeringsfasen, som starter den 21. marts.
    Projektet med at skifte låsebrikker og opdaterer låsesystemer er gået stærkt. Så stærkt, at vi ikke har nået at orientere om tidsplanen. Det beklager vi.
    Al henvendelse vedr. brikker, låse og evt. udfordringer bedes rettet til inspektøren eller viceværten.

  • 02. marts: Endnu mere fart på internettet!
    Hastigheden på vores netforbindelse er nu øget fra de hidtidige 300 Mbit til op til 500 Mbit up- og download. Desuden er nettet blevet gjort teknisk bedre, så eventuelle problemer med pixelering på tv (hakkende billeder) undgås eller mindskes kraftigt.
    Bemærk:
    Den fulde, høje internethastighed kan kun opnås ved direkte kabelforbindelse fra en pc til netstikket på væggen.
    Når man benytter en trådløs router, kan den typisk ikke levere den fulde hastighed.
    Det udstyr (laptops, tablets og mobiltelefoner mv), der er koblet på den trådløse router, har en noget (eller meget) lavere hastighed. Det afhænger af det indbyggede netkort i den enkelte enhed. Desuden kan de trådløse netværk forstyrre hinanden.
    Men alle bør kunne mærke en klar forbedring af hastigheden og stabiliteten på netværket.
    På hjemmesiden under FOR BEBOERNE / BREDBÅNDSNETTET er der vejledninger og tips til opsætning.

  • 08. februar: ÆNDRING AF LÅSESYSTEM (Orienteringsopslag)

  • 05. februar kl. 15.30:
    Så er pumperne tændt. Det betyder, at varmen nu bliver sendt ud i rørene. I dag blev ventilerne på loftet efterset og justeret, så risikoen for luftlommer skulle være minimeret.
    Kort sagt: vi tror at varmeproblemerne er overstået i denne omgang.

    kl. 14.30:  VARMEN KOMMER LANGSOMT
    Anlægget er fortsat ved at blive fyldt op, men det tager sin tid, før systemet er klar til, at pumperne kan startes og sende varmen rundt. Prognosen er, at det bliver ved 16-tiden.

    kl. 11: Nu er VVS’eren færdig med det tekniske. Varmeanlægget skal nu fyldes med vand.
    Et forsigtigt gæt er, at der vil være varme om ca 2 timer (dvs ved 13-tiden). Men belært af erfaringen fra i går, kan det godt trække lidt ud, før der er varme på alle rør.

    kl. 07.00: Fortsatte varmeproblemer.
    Det er desværre nødvendigt at afbryde varmen igen i dag. Den defekte ventil skal udskiftes helt, og VVS’eren er allerede i gang.

  • 04. februar kl. 17.45: Status på varmesituationen:
    Det tager længere tid end ventet at få systemet helt op. VVS’eren forsikrer, at det går den rigtige vej. Men altså desværre lidt langsomt.

    kl. 15.30: SÅ ER FEJLEN RETTET.
    Varmen er på vej tilbage.
    Varmesystemet er langsom ved at komme op i omdrejninger. Inden for en times tid (dvs ca kl. 16.30) skulle systemet fungere normalt med fuld varme på rørene.
    kl. 14: varmecentralen er ramt af en afbrydelse af det varme vand og centralvarmen. En defekt ventil har afbrudt cirkulationen.
    Der arbejdes på højtryk for at reparere fejlen. Situationen ventes at være normal ca kl. 15.

  • 21. januar: Information om den daglige brug af vaskeriet er omdelt.

  • 10. januar: Vaskeriet renoveres på mandag og tirsdag. Samtidig skifter vi til et nyt reserveringssystem.
    I dag er der til alle beboere uddelt
    * Information
    * Aktiveringsbrev samt vaskebrik.

  • Arbejdsweekenderne i 2019
    er fastsat til 27-28. april og 4-5. maj.
    Nærmere orientering følger.

    2 0 1 8

  • 28. december: VASKEMASKINERNE UDSKIFTES
    Det sker den 14-15. januar.
    * OPSLAG I OPGANGENE
    * UDDYBENDE INFORMATION
    (husstandsomdelt 28. december)

  • 18. december: INTERNETTET
    Så er elektrikeren færdig, og der er strøm på hele vores bredbåndsnetværk igen.
    Der kan forekomme kortvarige udfald i løbet af tirsdag eftermiddag.

    17. december: AFBRYDELSE AF INTERNET og TV – TIRSDAG den 18.12.
    El-systemet i vaskekælderen omlægges. I den forbindelse afbrydes strømmen til vores bredbåndssystem.
    Der vil derfor tirsdag den 18.12 være en afbrydelse af internet og tv i perioden fra kl. 9 til 15.
    Afbrydelsen vil berøre Ved Linden 11 og 13, Svinget 2 og Amagerbrogade 16. 
    Det er ikke muligt at angive den præcise varighed af lukningen, men elektrikeren har lovet at skynde sig …

  • 11. december: NYHEDSBREV december.

  • 06. december: Jule-forbedring fra uventet kant

    Bestyrelsen har de sidste måneder analyseret renter og kurser flere gange om ugen. Vi har netop omlagt det ”lille” lån på 103 millioner til en rente, der er 0,37 pct. lavere og forlænget rentebeskyttelsen.
    Foreningen sparer derved omkring 380.000 kroner om året de næste mange år. I alt har årets omlægninger givet langvarige besparelser på over en halv million kroner om året. Det passer helt perfekt til målet om, at foreningen skal have råd til at afvikle mindst halvdelen af foreningens SWAPs i 2026.
    Rentefaldet skyldes en cocktail af blandt andet Trump, handelskrig, Brexit, international uro og faldende aktiekurser. Væmmelig cocktail, men én god ting kom der i hvert fald ud af det.
    God december til jer alle!

  • 24. november: Fejlen på tv-signalet er rettet.
    Gennemgangen og tuningen af tv-systemet meldt færdig (fredag den 23.11).
    Dermed skulle fejlen med de pixelerede billeder være løst.

  • 23. november: Amagerbrogadeprojektet er færdigt
    NY AMAGERBROGADE (omlægning af vej og trafik mv)
    Som de fleste nok har bemærket, er Amagerbrogade under ombygning, hvilket skaber en del logistisk tumult. Man kan følge projektet og stille spørgsmål om det direkte til kommunen på Facebook-gruppen: https://www.facebook.com/nyamagerbrogade.

  • 4. november: Låneomlægning.
    Der er gode nyheder. I sidste uge omlagde foreningen det sidste banklån på knap 10 millioner til realkredit. Det giver en fin lille besparelse de næste mange år, og omkostningerne til omlægningen betales af 1 års besparelse.

  • 4. november: TULIPANLØG.
    Der står tulipanløg og små skovle i opgangen Ved Linden 7. De kan godt lide at stå under/nær træer og buske. Kommunen vil gerne vide cirka, hvor vi har sat dem (adresse). Når I har sat, så skriv i på Facebook/AB Haabet hvo. Der er sat løg omkring lindetræet og en af buskene ved lindetræet samt foran Svinget 2. Det bliver så fint, når de springer ud til foråret.

  •  
  • 2. november: Porten fik defekt i aftes. Den ene sidedør røg af hængslet.
    Der blev hurtigt sørget for at sikre den defekte dør, så porten kan passeres uden fare.
    I dag er leverandøren kontaktet, og det ser ud til at porten kan blive bragt i orden i starten af den kommende uge.
    Vær ekstra opmærksom på, at dørene til køkkentrapperne er lukket.

  • 1. november: Tilbagebetaling af depositum.
    I en periode blev der opkrævet depositum ved køb af andelslejligheder. Dette depositum tilbagebetales nu, og tilbagebetaling sker i forbindelse med boligafgiften 1. december.
    Nogle andelshavere har modtaget en besked fra DEAS, som beder om bankoplysninger til brug for tilbagebetaling af depositum.
    Forklaringen er, at hvis beløbet er under 30.000 kr, udbetales beløbet via boligopkrævningen. Større beløb udbetales til andelshaverens bank.
    For de fleste sker tilbagebetalingen ved modregning i boligopkrævningen.
    Eventuelle spørgsmål kan rettes til DEAS / Nadja Walker
    mail: naw@deas.dk, tlf: 3946 6539

  • 29. oktober: TV-problemer.
    Der er p.t. fejl på tv-signalet på vores bredbåndsnet.
    Det giver hakkende billeder og periodisk totalt udfald.
    Novomatrix har en tekniker på sagen.

  • 17. oktober: AKUT LUKNING FOR DET VARME VAND
    I dag onsdag 17.10 på et tidspunkt mellem kl. 10 og 12 lukkes der kortvarigt (ca ½ time) for det varme vand i dele af ejendommen. Der er en defekt ventil i varmecentralen, som skal udskiftes.

  • 09. oktober: GRØN GÅRD – GODT NYT MED FORBEHOLD

    I august modtog bestyrelsen den glædelige nyhed fra kommunen, at projekt GRØN GÅRD i Haabet senest går i gang i 2020. Den melding har vi vi nu valgt at dele med jer, fordi det alt andet lige er positivt, at kommunen har Haabet i kikkerten, og vi nu har et årstal. Desværre, så råber vi ikke helt så højt hurra, som vi gerne ville, for i september var der budgetforhandlinger på Rådhuset, og halvdelen af budgettet til anlæg af grønne gårde forsvandt i den proces 🙁 I denne artikel fra Politiken, kan I læse mere om, hvad det nye budgetforlig kan få af konsekvenser for grønne gårde og foreninger som vores. Alt imens venter vi med tålmodighed og lidt fornyet håb. https://politikenbyrum.dk/Debat/art6715726/Københavns-halvering-af-tilskud-til-gårdhaver-bremser-fællesskab-skybrudssikring-og-grøn-nærhed

    Søren, Gårdudvalget og Christina, Bestyrelsen
  • 15. september: Så er der tændt for centralvarmen.
    Husk at det er en god ide at åbne for alle radiatorerne og lade dem være åbne i ca ½ time. Det hjælper med at få systemet rigtigt i gang og fjerne luftlommer i rørene.

  • 12. september: Kl. 10.25 var der en kortvarig afbrydelse af internettet i forbindelse med den afsluttende fase af opgraderingen af det bagvedliggende datacenter.
    Afbrydelsen varede til ca 10.45.
    Vores internet bør nu køre stabilt og hurtigt igen.

  • 3. september: Der er p.t. mærkbare udsving på internethastigheden. Det skyldes en igangværende opgradering i det bagvedliggende datacenter. Det skulle være afsluttet i løbet af denne uge.

  • 23. august: Ny gårdbelysning
    I løbet af sommeren er opsat nye lamper i gården.  Enkelte er tilsluttet midlertidigt. Den komplette og endelige tilslutning kræver ny og tidssvarende kabelføring, som forventes udført i løbet af september måned.
    Arbejdet skal udføres fra lift og indebærer bl.a., at al cykelparkering langs husmuren midlertidigt suspenderes. Afspærringer vil forekomme.
    Der vil løbende blive orienteret om arbejdet, herunder om de midlertidige ændringer vedr. cykelparkering.

  • 10. august:  HUSK AT LUKKE VINDUERNE PÅ TRAPPERNE
    Nu er det almindelige danske vejr tilbage med blæst og pludselig (kraftig) regn.
    Hjælp med at holde vinduerne på hoved- og køkkentrapperne lukket, så vi undgår vand inden døre.
    Det holder også duerne ude 😊

  • 14. juli: PAS PÅ UBUDNE GÆSTER.    Vi har haft indbrud i nat, og tyvene har desværre stjålet alt af værdi, som de kunne bære. Jeg vil opfordre alle til at være ekstra opmærksomme fremadrettet, bede beboerne sikre deres lejligheder og bede naboerne holder øje hvis man er på ferie. Der er desværre nogle skånselsløse mennesker som har fået øje på vores lille oase, og erfaringen siger mig desværre, at den slags har det med at komme igen. Potentielle “mål” bliver som regel tjekket ud før der slås til, så en opfordring kunne være, lige at kigge en ekstra gang på nummerplader og signalement, hvis man ser nogen eller noget mistænksomt. Ingen paranoia naturligvis. / Mads Grimstad Ved Linden 13, st.tv.

  • 10. juli: Status for tv-signalet: Så er der tv-signal igen. Vi håber, at dette er afslutningen på problemet med den defekte tv-boks.

  • 9. juli: Status for tv-signalet: Novomatrix får den nye tv-boks leveret i løbet af mandagen. Når den er klargjort, skal den sættes op og testes. Hvis alt går efter planen, er der tv på onsdag. Beklageligt at det har varet så længe – men det var sort uheld, at tv-boksen gik ned i forbindelse med strømafbrydelsen og at reserveboksen ikke ville fungere.

  • 6. juli:  tv-signalet er afbrudt. Novomatrix har givet en status: Efter dagens arbejde med at få reserve-tv-boksen op at køre er resultatet desværre, at den ikke vil fungere. Der er er bestilt en ny boks, men det betyder at reparationen først vil ske på mandag. Følg sagen på Novomatrix’ driftstatus på http://novomatrix.dk/support/

  • 6. juni: OPFORDRING TIL AT HOLDE ORDEN PÅ AFFALDSOMRÅDET

  • 15. maj: Så er de årlige ventelistebreve omdelt. De kommer lidt senere i år, fordi personerne på listen først skulle have mulighed for at høre om den nye andelskrone. Husk at betale gebyret senest den 15. Juni – ellers bliver personen på den eksterne liste slettet uden yderligere varsel. Som noget nyt er der i år også mulighed for at betale via MobilePay.
    Alle spørgsmål eller kommentarer sendes til gertrud@haabet.net

  • 10. maj: Opgraderingen af internettet er afsluttet. Der leveres nu principielt 300 Mbit til netstikket i lejligheden.
    Der vil være nogle udsving i hastigheden i en periode indtil omlægningen af fibernettet i vores område er færdig (forventes afsluttet inden for to uger).
    Bemærk, at den højeste nethastighed opnås ved direkte kabelforbindelse til netstikket.
    Læs også på Novomatrix’ supporthjemmeside med vejledninger.
    De fleste vil umiddelbart opleve en hurtigere hastighed. Prøv evt. en hastighedstest på vores hjemmeside.
    Det er praktisk at tilmelde sig Novomatrix’ driftsstatus på Twitter: @Novomatrix
    Hvis man benytter en router til trådløs forbindelse, kan udstyret ikke altid udnytte den maksimale hastighed. Hvis man skal have fuld hastighed i hele lejligheden, skal det trådløse udstyr skal være af høj kvalitet.
    Novomatrix nævner også, at det for enkelte brugere kan forekomme at hastigheden ikke stiger – eller at netforbindelsen helt afbrydes. Fx kan ældre typer udstyr give det nævnte problem.
    I disse tilfælde skal man rette henvendelse til Novomatrix support på 70 22 22 00.

  • 9. maj: Næste års ordinære generalforsamling er fastlagt til
    TORSDAG den 25. APRIL 2019 – i Den norske Kirke

  • 5. maj: Opgradering af internettet til 300 Mbit
    I den kommende uge (7-11. maj) gennemføres udskiftningen af vores switche, således at der kan komme endnu mere fart på internettet. Skiftet fra 100 Mbit til 300 Mbit foregår etapevis, idet der skal udskiftes 8 switche. Der kan i forbindelse med udskiftningen forekomme kortvarige udfald af netforbindelsen.

  • 25. april: Legeredskaberne er blevet gennemgået i forbindelse med arbejdsweekenden og nogle af gyngerne er taget ned for at blive efterset og repareret. De kommer snarest op igen – tidsfristen afhænger af leverandøren …
    Der bliver i den forbindelse også gennemført den krævede myndighedsinspektion af redskaberne.

  • 27. marts: Vaskekælderen lukket 14 og 15. april

  • 22. marts: Lukning for det varme vand 27. marts.

  • 12. marts: Møder for andelshaverne 3. april og 11. april.
    Læs mere her: ØKONOMI OG VEDTÆGTER

  • Arbejdsweekender 2018. Læs om arbejdsweekenderne.

  • 26. februar: Indkaldelse og tilmeldingsskema til arbejdsweekender 2018
    HUSK tilmeldingsfrist 20. marts.

  • 26. januar: Amagerbrogade 6 bliver til en wellnes-butik, som forventer at åbne i løbet af foråret.
    Det er et lille wellness-center, hvor der vil være tilbud som fx Hot stone massage og zoneterapi. Der vil være en tilhørende butik med spa-og livstilsprodukter og et loungehjørne, hvor man kan få sig en kaffe eller te eller bare et glas vand og en rawfoodkage, hvis man skulle være lidt lækkersulten.
    Alle er meget velkomne til at være nysgerrige og  komme og hilse på. Her er altid plads til en snak og en kop kaffe.

  • 2 0 1 7

  • 28. december: Så er vi klar med datoerne for arbejdsweekender i 2018:
    lørdag-søndag 14.-15. april samt lørdag-søndag  21.-22. april.
    Ved behov vil en evt. ekstra arbejdsweekend blive arrangeret i efteråret. Eksempelvis d. 8.-9. september.
    Se mere om arbejdsweekender her.

  • 13. januar: En strømafbrydelse i lokalområdet slukker for gadelyset og afbryder vores internetforbindelse. Start kl. 18.55. Varighed ca. 1½ time.

    2 0 1 7

  • 21. december: Når juletræet skal smides ud

  • 18. december: Referat fra XGF.

  • 6. december: Ekstraordinær generalforsamling. Bestyrelsens forslag om låneomlægning blev enstemmigt vedtaget.

  • 28. november: Nyhedsbrev

  • 8. november: EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING 6. DECEMBER

  • 2. november: PAS PÅ DE NYE OPGANGE

  • 1. november: Ny inspektør

  • 1. november: Ny Amagerbrogade
    Som de fleste nok har bemærket, er Amagerbrogade under ombygning, hvilket skaber en del logistisk tumult. Man kan følge projektet og stille spørgsmål om det direkte til kommunen på Facebook-gruppen: https://www.facebook.com/nyamagerbrogade/
    Den nye Amagerbrogade skal nok blive super flot, når den står færdig i 2018, men lige nu og her lider vores forretninger under byggerodet.
    Derfor opfordrer bestyrelsen til, at man handler lokalt, så vi alle hjælper med at bakke op om det lokale erhvervsliv.
    Fra bestyrelsen side har vi, grundet frygt for tomme erhvervslokaler (som kan koste foreningen dyrt), valgt at støtte vores forretningerne i AB Haabet ved at give dem en måneds gratis husleje i 2017 og en måned i 2018, hvis situationen ikke bliver bedre og foreningens økonomi i øvrigt tillader det.

  •  
  • 20. oktober: Info uge 42 om projekt ny Amagerbrogade. SE HER

  • 21. sept: Om korttidsudlejning og fremleje efter foreningens vedtægter. SE HER
    Tro og love erklæring til brug ved korttidsudlejning

  • 8. sept: OM VARMEN:
    VVS’eren koncentrerer sig i dag om at få luftet ud i systemet, så der kommer varme på alle hovedrørene.
    Hvis man kan mærke, at der er varme på de lodrette rør, er det vigtigt at åbne for radiatorerne, så vandet kan løbe igennem.
    Eventuelle problemer med manglende varme skal meldes direkte til viceværten (vice@haabet.net).

  • INDBYDELSE TIL FERNISERING 30. oktober

  • 7. sept: SÅ ER DER TÆNDT FOR CENTRALVARMEN
    Det er en god ide at lukke helt op for radiatorerne og lade dem være åbne 15-20 minutter, så luftlommer forsvinder og vandet løber bedre gennem anlægget.
    BEMÆRK: Centralvarmen er ganske vist sat til, men der er nogle steder, hvor varmen ikke er nået frem. Kolde rør …
    Viceværten er orienteret, og VVS’eren ser på det i morgen.

  • 6. sept: SIDSTE NYT OM ARBEJDSWEEKENDEN. SE HER

  • 26. august: Vaskekælderen lukket 9-10. september. SE OPSLAG

  • 24. august: Bio-affald
    Københavns kommune har indført en ordning med sortering af bio-affald. Der er (23. august) opstillet to særlige bio-containere ved affaldsområdet og der er omdelt beholdere til alle husstande. Så nu kan ordningen gå i gang …

  • 7. juli: IGANGVÆRENDE BYGGESAGER JULI 17
    EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING 8. JUNI: Referat XGF

  • 30. maj: Den 31. maj lukkes der for det varme vand Amagerbrogade 16.
    BEMÆRK: VVS’eren skal have adgang til lejligheden. SE OPSLAG

  • 20. maj: Ekstraordinær generalforsamling torsdag den 8. juni. INDKALDELSE

  • 18. maj: Referat fra den ordinære generalforsamling. SE HER

  • 17. maj: VVS-tilbud om termostatventiler, hulboring mv. SE OPSLAG

28. april: Generalforsamling 26. april 

28. april: Generalforsamling 26. april (referat følger snarest)

06. april: DET NYE LÅSESYSTEM. Information om udlevering af brikker

29. marts: NYT LÅSESYSTEM
Læs information her.

28. marts: Er din bamse blevet taget til fange i buret i gården?
Læs mere her

03. april: NY STRØMAFBRYDELSE
NB: Det kan påvirke internetforbindelsen i hele ejendommen.
Arbejdet med flytning af elinstallationer d.d. i Amagerbrogade 16 og Svinget 2 har vist sig vanskeligere end forudset. Derfor er det nødvendigt med endnu en afbrydelse i elforsyningen, og det vil ske ONSDAG d. 5.april i tidsrummet kl. 8-9.

03. april: INTERNETAFBRYDELSE MANDAG den 3. april
I forbindelse med den sidste omlægning af målerskabe (i Amagerbrogade 16 og Svinget 2) er det desværre nødvendigt at afbryde strømmen også til internettet.
Det vil være i tidsrummet mellem kl. 09 og 11 – og elektrikerne har lovet at skynde sig.

01. april: Værkstedet åbner. Det sker søndag den 2. april klokken 16.
– Kom og se det hele.
– Få en øl, vand og en snak og cykler, værktøj, slibning, barnevognshjul osv.
– Se hvordan arbejdsstandene virker!
- Se hvordan du bruger den super-duper-fede-slibemaskine. Hvis du sætter dig lidt ind i, hvordan den virker, kan du efterfølgende slibe knive og stemmejern virkelig skarpe. Medbring evt. et gammelt sløvt stemmejern eller en kniv uden takker på bladet 
- Prøv den spændende indmeldingsblanket!
Vi ses.
Thomas og Bjørn!

27. marts: Der er lukket for det varme vand på Amagerbrogade-siden.
Årsagen er et sprængt vandrør. Reparation er i gang.

22. marts:  Kaffe, kage og jura
Som tidligere annonceret inviterer bestyrelsen til formøde d. 30. marts som optakt til Generalforsamlingen d. 26. april. Det er i beboerrummet kl. 19.00 – 20.00
Mødet handler om vedtægtsændringer.
Fra sidste års generalforsamling og efterfølgende gode indspark fra vores ad hoc kommunikationsgruppe, så ved bestyrelsen, at flere andelshavere har efterspurgt viden om og hjælp til b.la. at lave kvalificerede vedtægtsforslag, etc. på generalforsamlingen.
Det her er altså din mulighed for at få en hånd med, hvis du ønsker at afsætte ressourcer til at få ændret i Haabets vedtægter.

Program
– Velkomst og baggrund for mødet v/ Christina
– Vedtægter vs. Husorden – hvad er hvad? v/ Bjørn og Vagn
– Tidsramme og proces for ændring af vedtægter v/ Bjørn
– Debat – tag dit vedtægtsforslag op i plenum v/ alle
– Videre proces og tak for i aften v/ Christina

23. marts: Internetforbindelsen skulle nu være tilbage i ejendommen.
Der kan komme enkelte – kortvarige – afbrydelser af internettet.
Elektrikerne arbejder videre i AM10, så der kan fortsat være lokale strømafbrydelser i dag.

STRØMAFBRYDELSE (Amagerbrogade 10 – fortsat)
Fredag forventes en afbrydelse på ca 1½ time – formentlig om formiddagen.
Og det kan også betyde en afbrydelse af internetforbindelsen.

22. marts: STRØMAFBRYDELSER / INTERNET
Så er strømafbrydelserne slut for i dag og der bør være internet igen.
Hvis der ikke er internetforbindelse, skal man ringe til Novomatrix på 70222200. Det er bedst at ringe, mens man sidder ved den fejlramte computer. Det gør det nemmere at fejlsøge.

21. marts: INTERNETAFBRYDELSE og STRØMAFBRYDELSE
Så er internettet oppe igen efter afbrydelsen i dag (21.3).
Det var en fejl i en af switchene på loftet. Den er nu udbedret, og alt skulle virke normalt.
Onsdag bliver der ca 1½ times afbrydelse af internettet om formiddagen.
Torsdag bliver der en større afbrydelse på ca 4 timer (formiddag) pga flytningen af målerkassen i Amagerbrogade 10.
Fredag forventes en afbrydelse på ca 1½ time om formiddagen.
Og så tror vi, at det er overstået 🙂

15. marts: HUSK housewarming i værkstedet!
Vores værksted til finmekanik, cykler, knivslibning osv. er snart klar til brug. Der mangler stadig nogle småting, men det er ikke værre, end at vi tør invitere til housewarming søndag den 2. april klokken 16. Der serveres et glas øl/vand og snak om værktøj, cykler, knive, hjulopretter, punkteringer, egerstrammere, barnevognshjul og hvad der ellers måtte interessere.
For ikke at spamme foreningens facebookside med info om tidens bedste smøringsprodukter, er der oprettet en særlig gruppe til værkstedet, Håbets værksted. Værkstedet er et hjælpsomt sted, hvor vi hjælper hinanden til at blive bedre. Kik forbi hvis du gerne vil være med eller bare er nysgerrig. Der følger mere info både om housewarmingen og om hvordan man melder sig ind i værkstedet.

15. marts: STRØMAFBRYDELSER
AMAGERBROGADE 6 og 8: TIRSDAG d. 21.  (evt. også ONSDAG d. 22.)
(kan kortvarigt berøre tilstødende opgange)
AMAGERBROGADE 10: TORSDAG d. 23. (evt. også FREDAG d. 24.)
(kan kortvarigt berøre tilstødende opgange)
BEMÆRK:
Internetforbindelsen i hele ejendommen kan blive berørt.

10. marts: Yousee-signalet forsvandt fra 9.3 formiddag til 10.3 formiddag.
Så er der tv-signal fra Yousee igen 🙂
Forklaringen viste sig at være, at et sikkerhedsrelæ slog fra og tog strømmen til hele Yousee-anlægget i ejendommen. Der er ikke el-arbejder i gang i den del af ejendommen, hvor relæet sidder, så det er enten et tilfældigt uheld eller en pilfinger.
Der er nu monteret et relæ af en ny, aflåselig model, der íkke uden videre kan slås fra.

08. marts: Formøde til generalforsamlingen d. 30. marts kl. 19.00 i beboerrummet
Den 26. april er der generalforsamling i AB Haabet. Det kommer der mere information om.
Fra sidste års generalforsamling og efterfølgende gode indspark fra vores ad hoc kommunikationsgruppe, så ved bestyrelsen dog allerede, at flere andelshavere har efterspurgt viden om og hjælp til bl.a. at lave kvalificerede vedtægtsforslag etc. til generalforsamlingen.
Det er (desværre) også lidt svært og lidt teknisk. Derfor har bestyrelsen afsat ressourcer til en aften, hvor man kan lufte sine gode ideer og efterfølgende få hjælp til at formulere dem samt kvalificere dem hos AB Haabets advokat.
Så kom glad d. 30. marts, hvis du har noget du brænder for at få behandlet på generalforsamlingen d. 26. april 🙂

28. februar: Opgangstiderne kommer hurtigere end ventet!
Der er lige indgået aftale om, at hele opgangsprojektet færdiggøres i 2017. Formentlig bliver det færdigt allerede i løbet af sommeren.
Nysgerrige kan læse mere her:
Opgangsprojektet skulle egentlig køre i 2 trin. Første halvdel i 2017, og resten i 2018. Opdelingen skyldtes først og fremmest, at det gav en bedre pris. Projektet er forud for planen, og vi har fået tilbud om at gøre det hele færdigt allerede i år. Det bliver med de samme håndværkere og til samme pris. De sidste uger har byggegruppen og bestyrelsen sammen med entreprenør, rådgiver, administrator og bank arbejdet intenst på at realisere den løsning. Økonomien faldt på plads her til formiddag. Stor tak til byggegruppen for en kæmpe indsats indtil nu. Og tak for at ville trække et stort læs i tiden frem til færdiggørelsen. Der omdeles et foreløbigt informationsmateriale nu. De detaljerede tidsplaner kommer senere. Som I alle ved kommer det til at støve, støje og svine mens der renoveres. Men hold da op et løft Haabet får, når det er færdigt. Følg løbende med her på foreningens hjemmeside.

27. februar: DØRTELEFONER
Til beboerne Ved Amagerport 3. Se meddelelse her

22. februar: STRØMAFBRYDELSE MANDAG den 6. marts.
Opslag sat i opgangene mv. Se opslaget HER

18. februar: Så er der housewarming i værkstedet!
Vores værksted til finmekanik, cykler, knivslibning osv. er snart klar til brug. Der mangler stadig nogle småting, men det er ikke værre, end at vi tør invitere til housewarming søndag den 2. april klokken 16. Der serveres et glas øl/vand og snak om værktøj, cykler, knive, hjulopretter, punkteringer, egerstrammere, barnevognshjul og hvad der ellers måtte interessere.
For ikke at spamme foreningens facebookside med info om tidens bedste smøringsprodukter, er der oprettet en særlig gruppe til værkstedet, Håbets værksted. Værkstedet er et hjælpsomt sted, hvor vi hjælper hinanden til at blive bedre. Kik forbi hvis du gerne vil være med eller bare er nysgerrig. Der følger mere info både om housewarmingen og om hvordan man melder sig ind i værkstedet.

09. februar: DET NYE LÅSESYSTEM
Status på det nye låsesystem er, at systemet er ved at blive kodet og klargjort hos leverandøren.
Der er ikke p.t. lagt en endelig plan for installation af de nye låse og udlevering af brikker.

29. januar: HUSK AT LUKKE GADEDØREN
I forbindelse med opgangsrenoveringen er dørpumpen afmonteret, så døren lukker ikke automatisk.
En åben gadedør er desværre også en indbydelse til uønskede gæster. Husk derfor at holde gadedøren lukket og låst – især om aftenen og i weekenden, hvor der ikke er håndværkere.

29. januar: Info om ARBEJDSWEEKENDER 2017.
Der vil ikke blive holdt arbejdsdage på denne side af sommeren 2017. Bestyrelsen vil sige mere herom ved Generalforsamlingen, men hvis nogen allerede nu brænder for at planlægge og styre arbejdsweekender i Haabet, hører vi meget gerne fra dig.

27. januar:  STRØMAFBRYDELSER (forvarsel)
Den fortsatte opgangsrenovering kræver, at el-hovedtavlen placeret i Ved Amagerport 3 skal flyttes til kælderniveau. Denne el-tavle forsyner store dele af ejendommen og i disse områder skal man være opmærksom/forberedt på en langvarig strømafbrydelse.
BEMÆRK, at internetforbindelsen bliver berørt.
Nærmere og mere præcis information følger, når vi har drøftet detaljer med vores el-installatør samt Radius (tidligere DONG).

02. januar: Orientering om nyt låsesystem.