BREDBÅNDSNETTET

Bredbåndsnettet i ejendommen drives af WIZER A/S
(Novomatrix er blevet opkøbt af Wizer i løbet af sommeren 2021).

Wizers kundeservice.
Telefon: 71992230
Mail: Kundeservice@wizer.dk

Driftstatus: wizer.dk/driftsstatus/

Wizers telefoner har åbent:
Mandag-torsdag kl. 09.00-16.30
Fredag kl. 09.00-16.00
Lørdag kl. 10.00-15.00
Søndag lukket
###########################################

Nettet omfatter:
* INTERNET Mindst 500/500 Mbit. Læs mere under pkt. INTERNETFORBINDELSEN.
* 21 gratis tv-kanaler (DR og SVT)
* mulighed for ip-telefoni.

LÆS MERE OM DE ENKELTE OMRÅDER HER

INTERNET    TV-INFO     TELEFON-INFO      TEKNIK-INFO
(under redigering)

TEST din internethastighed her:   SPEEDTEST     eller    BREDBÅNDSMÅLEREN
Bemærk: Målesystemerne er ikke altid enige om den målte hastighed …

INFORMATIONER OM NETVÆRKET
(Gode råd og hjælp, fx hvis der er problemer med hastigheden)

Ved fejl i internetforbindelsen kontaktes Wizer kundeservice (se ovenfor)

INTERNETFORBINDELSEN leverer mindst 500 Mbit (både upload og download) til netstikket i lejligheden.
Den bedste nethastighed opnås ved direkte kabelforbindelse fra computeren til netstikket på væggen. Hvis der benyttes en router til trådløs forbindelse, afhænger hastigheden både af routerens kvalitet og af de tilsluttede enheders wifi-opsætning (netkort). Hvis man skal have fuld hastighed i hele lejligheden, skal det trådløse udstyr være af høj kvalitet.
Mange routere har dual network, dvs to netværk, nogle routere endda tre netværk. Noget (ældre) udstyr kan kun bruge 2.4 Ghz. Den højeste hastighed fås ved at benytte 5 Ghz-nettet, mens man får ca den halve hastighed fra routeren på 2.4 Ghz-nettet.
Også kvaliteten af netværkskablet er vigtig. Kablets kategori er trykt på siden af selve kablet. Hvis der ikke står noget, er det et billigt (og ringe) kabel. Det tilrådes at bruge et kabel af mindst kategori 6. Læs mere her: komputer.dk